Collaborative Learning as Democratic Practice
Collaborative learning is not only a standard part of writing pedagogy, but it is also a part of contemporary culture. Collaborative Learning as Democratic Practice: A History examines the rich historical and political contexts of collaborative learning, starting with John Dewey’s impact on progressive education in the early twentieth century. In the 1930s, for instance, collaborative practices flourished. In the 1950s, they operated in stealth, within an ideology suspicious of collaboration. Collaborative pedagogies blossomed in the protests of the 1960s and continued into the 1980s with the social turn in composition theory. Twenty-first-century collaborative practices influenced by pragmatism are found in writing centers, feminist pedagogies, and computer-mediated instruction. Mara Holt argues that as composition changes with the influence of ecological and posthuman theories, there is evidence of a significant pragmatist commitment to evaluating theory by its consequences.
-
Autore:
-
Anno edizione:2022
-
Editore:
-
Formato:
-
Lingua:Inglese
Formato:
Gli eBook venduti da Feltrinelli.it sono in formato ePub e possono essere protetti da Adobe DRM. In caso di download di un file protetto da DRM si otterrà un file in formato .acs, (Adobe Content Server Message), che dovrà essere aperto tramite Adobe Digital Editions e autorizzato tramite un account Adobe, prima di poter essere letto su pc o trasferito su dispositivi compatibili.
Cloud:
Gli eBook venduti da Feltrinelli.it sono sincronizzati automaticamente su tutti i client di lettura Kobo successivamente all’acquisto. Grazie al Cloud Kobo i progressi di lettura, le note, le evidenziazioni vengono salvati e sincronizzati automaticamente su tutti i dispositivi e le APP di lettura Kobo utilizzati per la lettura.
Clicca qui per sapere come scaricare gli ebook utilizzando un pc con sistema operativo Windows