Communications and Inequality: The Media and Citizenship in Class Societies
With growing numbers of billionaires at one end and startling numbers of food banks at the other, ‘advanced’ industrial societies are becoming ever more unequal. Yet the evolution and widespread use of new digital media, and of a news-rich environment, bear the promise of unprecedentedly informed citizens and enriched democracy. Are both these trends possible? This book examines the evidence comprehensively, and argues that the link between communications and inequality has a profound and direct impact on the relationship between citizens and society. Drawing on key concepts in the sociological understanding of modern society, extensive explanation of the ‘digital divide’, the role and character of the new ‘tech giants’, and the powerful effects on society of the ‘voice’ of vested interests, it offers a unique analysis of the dynamics and wider implications of communications inequality.
-
Autore:
-
Editore:
-
Anno:2025
-
Rilegatura:Hardback
-
Pagine:152 p.
Le schede prodotto sono aggiornate in conformità al Regolamento UE 988/2023. Laddove ci fossero taluni dati non disponibili per ragioni indipendenti da Feltrinelli, vi informiamo che stiamo compiendo ogni ragionevole sforzo per inserirli. Vi invitiamo a controllare periodicamente il sito www.lafeltrinelli.it per eventuali novità e aggiornamenti.
Per le vendite di prodotti da terze parti, ciascun venditore si assume la piena e diretta responsabilità per la commercializzazione del prodotto e per la sua conformità al Regolamento UE 988/2023, nonché alle normative nazionali ed europee vigenti.
Per informazioni sulla sicurezza dei prodotti, contattare productsafety@feltrinelli.it