Film and Theory: An Anthology
This anthology offers a collection of some of the most provocative and influential writings of film theory from the 1960s and 1970s, along with new directions from the last two decades. An introductory essay to the volume sums up developments in film theory from the beginning up through the 1980s, while introductions to specific groupings of essays summarize debates on those issues. Rather than look at film theory in terms of schools and allegiances, the editors investigate questions and problematics: What is the cinema? What is the cinematic apparatus? How do spectators differ in their desires? What is realism? Is realism desirable? Thus psychoanalysis, reception theory, cognitive theory, race theory, and feminism all provide partially valid answers to the question: What does the spectator want? This anthology's goal is to facilitate a polylogue among the theorists who have ignored or maligned one another and to deprovincialize film theory. Film Theory multiplies the perspectives and positions, the situations and locations, from which film theory is spoken.
-
Curatore:
-
Editore:
-
Anno:2000
-
Rilegatura:Paperback / softback
-
Pagine:882 p.
Le schede prodotto sono aggiornate in conformità al Regolamento UE 988/2023. Laddove ci fossero taluni dati non disponibili per ragioni indipendenti da Feltrinelli, vi informiamo che stiamo compiendo ogni ragionevole sforzo per inserirli. Vi invitiamo a controllare periodicamente il sito www.lafeltrinelli.it per eventuali novità e aggiornamenti.
Per le vendite di prodotti da terze parti, ciascun venditore si assume la piena e diretta responsabilità per la commercializzazione del prodotto e per la sua conformità al Regolamento UE 988/2023, nonché alle normative nazionali ed europee vigenti.
Per informazioni sulla sicurezza dei prodotti, contattare productsafety@feltrinelli.it