Game Design Deep Dive: Metroidvania
Game Design Critic and expert Joshua Bycer is back with another entry in the Game Design Deep Dive series for a look at one of the most popular, and confusing, genres out there. Metroidvania is a genre of high-highs and low-lows, and Josh is taking up the task to explain what a metroidvania is, the very long history and variety of it, and what you need to do to create one yourself. • A look at the history of metroidvania design • A primer on 2D platforming UI/UX • Explaining the design and specific elements that make a metroidvania or could be applied to other genres • Perfect for designers and students alike
-
Autore:
-
Editore:
-
Collana:Game Design Deep Dive
-
Anno:2025
-
Rilegatura:Hardback
-
Pagine:132 p.
Le schede prodotto sono aggiornate in conformità al Regolamento UE 988/2023. Laddove ci fossero taluni dati non disponibili per ragioni indipendenti da Feltrinelli, vi informiamo che stiamo compiendo ogni ragionevole sforzo per inserirli. Vi invitiamo a controllare periodicamente il sito www.lafeltrinelli.it per eventuali novità e aggiornamenti.
Per le vendite di prodotti da terze parti, ciascun venditore si assume la piena e diretta responsabilità per la commercializzazione del prodotto e per la sua conformità al Regolamento UE 988/2023, nonché alle normative nazionali ed europee vigenti.
Per informazioni sulla sicurezza dei prodotti, contattare productsafety@feltrinelli.it