A Gentleman in Moscow: A Novel - Amor Towles - cover
A Gentleman in Moscow: A Novel - Amor Towles - cover
Dati e Statistiche
Salvato in 3 liste dei desideri
A Gentleman in Moscow: A Novel
Disponibilità immediata
13,75 €
13,75 €
Disp. immediata

Descrizione


From the New York Times bestselling author of Rules of Civility and the forthcoming novel The Lincoln Highway, a story about a man who is ordered to spend the rest of his life inside a luxury hotel-a beautifully transporting novel. The mega-bestseller with more than 2 million readers, soon to be a major television series In 1922, Count Alexander Rostov is deemed an unrepentant aristocrat by a Bolshevik tribunal, and is sentenced to house arrest in the Metropol, a grand hotel across the street from the Kremlin. Rostov, an indomitable man of erudition and wit, has never worked a day in his life, and must now live in an attic room while some of the most tumultuous decades in Russian history are unfolding outside the hotel's doors. Unexpectedly, his reduced circumstances provide him entry into a much larger world of emotional discovery. Brimming with humor, a glittering cast of characters, and one beautifully rendered scene after another, this singular novel casts a spell as it relates the count's endeavor to gain a deeper understanding of what it means to be a man of purpose.

Dettagli

Testo in English
213 x 140 mm
397 gr.
9780143110439

Conosci l'autore

Foto di Amor Towles

Amor Towles

1964, Boston

È nato a Boston nel 1964. Si è laureato a Yale e ha conseguito un dottorato in letteratura inglese a Stanford. È un grande appassionato di storia dell’arte, soprattutto della pittura di inizio Novecento, e di musica jazz. Vive a Manhattan con la moglie e i due figli. Dopo La buona società, il suo primo romanzo, ha pubblicato con Neri Pozza Un gentiluomo a Mosca (2017), Lincoln Highway (2021), Eve a Hollywood (2024).

Informazioni e Contatti sulla Sicurezza dei Prodotti

Le schede prodotto sono aggiornate in conformità al Regolamento UE 988/2023. Laddove ci fossero taluni dati non disponibili per ragioni indipendenti da Feltrinelli, vi informiamo che stiamo compiendo ogni ragionevole sforzo per inserirli. Vi invitiamo a controllare periodicamente il sito www.lafeltrinelli.it per eventuali novità e aggiornamenti.
Per le vendite di prodotti da terze parti, ciascun venditore si assume la piena e diretta responsabilità per la commercializzazione del prodotto e per la sua conformità al Regolamento UE 988/2023, nonché alle normative nazionali ed europee vigenti.

Per informazioni sulla sicurezza dei prodotti, contattare productsafety@feltrinelli.it