Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Dati e Statistiche
Fuori di libri Post sulla Community Fuori di libri
Wishlist Salvato in 0 liste dei desideri
Get Lucky
Disponibile su APP ed eReader Kobo
19,25 €
19,25 €
Disponibile su APP ed eReader Kobo
Chiudi
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
19,25 € Spedizione gratuita
scaricabile subito scaricabile subito
Info
Nuovo
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
19,25 € Spedizione gratuita
scaricabile subito scaricabile subito
Info
Nuovo
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
Chiudi

Tutti i formati ed edizioni

Chiudi
Get Lucky
Chiudi

Promo attive (0)

Chiudi
Get Lucky
Chiudi

Informazioni del regalo

Descrizione


Get Lucky is a manual for serendipity: what it is, how it works and how to put it to work for you. As the pace of change accelerates around our businesses, and the sheer volume of information explodes, we're under incredible pressure to connect just in time with the people and ideas we need to thrive. We can no longer research, plan or process our way to success, though. No matter how many possibilities we can see, there will always be factors outside our sight and beyond our control. This uncertainty is not a problem, however - in fact, it brings tremendous opportunities, and it fosters one of the most important drivers of success in the modern economy: serendipity. Serendipity is chance interacting with creativity, and it is not an abstract, magical notion, but a practical skill. We can't know when serendipity will strike, but what we can do is foster the conditions for serendipity to occur early and often. There is a skill set of "planned serendipity" common to the world's most admired businesses, which the authors of Get Lucky distill into 8 elements: Preparedness: the skill of linking together seemingly unconnected events, information and people. Motion: the most basic way to increase chance collisions is quite simply to move around a lot. Activation: creating new constraints that release people from their rote behavior. Attraction: how to project a public presence that generates chance encounters. Connection: personal curiosity, professional reputation and accessibility to others. Commitment: not just having a goal, but exposing ourselves widely and publicly in pursuit of that goal. Porosity, or "the semi-permeable membrane": the free exchange of information and relationships between people inside and outside the organization. Divergence: the ability to explore and sometimes take alternative paths spurred by chance encounters, some of which may challenge our current thinking. The authors of Get Lucky capitalized on serendipitous encounters when they founded Get Satisfaction, their online services firm. Today, they help over 100,000 clients drive their own potential for serendipity. The stories of Get Satisfaction and its customers drive the narrative of Get Lucky, and the book includes rich examples from companies in a diverse range of sectors, including Avon (who capitalized on an unexpected use and user base of one of their skin care products), the Acumen Fund (one of the world's largest social investment funds), AirBNB (the popular social network for vacation rentals), Target, Google, Facebook, Walmart, and more. Serendipity is far more than blind luck, and it produces quantifiable results: breakthrough ideas, relationships that matter, effortless cooperation, actionable learning, and synchronized market timing. Serendipity is a direct challenge to business-as-usual, and planned serendipity is the key ingredient to growing a business in this time of accelerating change.
Leggi di più Leggi di meno

Dettagli

09:03:36
2020
Testo in en
9781663708236
Chiudi
Aggiunto

L'articolo è stato aggiunto al carrello

Compatibilità

Formato:

Gli Audiolibri venduti dal nostro sito sono in formato MP3 e protetti da un DRM proprietario Kobo.

Compatibilità:

Gli Audiolibri venduti dal nostro sito possono essere ascoltati sul tuo smartphone o tablet tramite la APP gratuita Kobo Books scaricabile da iOS o Android. Gli Audiolibri non possono essere scaricati in locale o trasferiti su un client di ascolto diverso da quello fornito tramite Kobo. Non è possibile ascoltare gli audiolibri con la Kobo APP Desktop. Puoi ascoltare gli Audiolibri tramite determinati eReader Kobo, utilizzando cuffie o casse con Bluetooth. Visita la pagina degli eReader per avere maggiori dettagli.

Cloud:

Gli Audiolibri venduti singolarmente dal nostro sito sono immediatamente sincronizzati sul tuo account personale in automatico. Successivamente all'acquisto, sono subito disponibili all'ascolto tramite i client di lettura Kobo compatibili.

Clicca qui servissero ulteriori informazioni

Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Chiudi

Inserisci la tua mail

Chiudi

Chiudi

Siamo spiacenti si è verificato un errore imprevisto, la preghiamo di riprovare.

Chiudi

Verrai avvisato via email sulle novità di Nome Autore