Identity and Social Networks: A Case of Chinese Graduate Students in the United States
Through in-depth interviews with 60 U.S. graduate students from mainland China, Cynthia Baiqing Zhang explores how identity and social network influence each other and how identity shapes behavior. Zhang’s study concludes the sociocultural contexts in the host culture of the U.S. impacts religious identity acquisition and networks of social relation. Zhang further analyzes the ways in which the transfer from the racially/ethnically homogeneous China to the diverse U.S. informs the students’ Chinese ethnic identity and networks and how it transcends the divide between the Chinese and non-Chinese communities. Finally, Zhang argues the juggling of multiple identities requires changes in identity meanings and corresponding behavior on the part of the students.
-
Autore:
-
Editore:
-
Anno:2019
-
Rilegatura:Hardback
-
Pagine:160 p.
Le schede prodotto sono aggiornate in conformità al Regolamento UE 988/2023. Laddove ci fossero taluni dati non disponibili per ragioni indipendenti da Feltrinelli, vi informiamo che stiamo compiendo ogni ragionevole sforzo per inserirli. Vi invitiamo a controllare periodicamente il sito www.lafeltrinelli.it per eventuali novità e aggiornamenti.
Per le vendite di prodotti da terze parti, ciascun venditore si assume la piena e diretta responsabilità per la commercializzazione del prodotto e per la sua conformità al Regolamento UE 988/2023, nonché alle normative nazionali ed europee vigenti.
Per informazioni sulla sicurezza dei prodotti, contattare productsafety@feltrinelli.it