Juggling Rhythms: Working-Student Life in the 21st Century
As in many European countries, the majority of undergraduates in Canada work while studying. However, little research has examined how they juggle school and work. This book draws on original research to address this gap. It moves from students’ day-to-day survival strategies to engage larger questions including how students prepare for volatile labour markets and the effects of the COVID-19 pandemic. Taylor draws on “circus arts” metaphors to argue that twenty-first century skills include the ability to juggle competing demands, to balance studies and various forms of work, and to learn boundaries and the limits of one’s flexibility. Although students’ experiences are diverse, commonalities indicate areas where more attention and support are needed from policy-makers, educators, and scholars of education.
-
Autore:
-
Editore:
-
Collana:The Knowledge Economy and Education
-
Anno:2025
-
Rilegatura:Hardback
-
Pagine:272 p.
Le schede prodotto sono aggiornate in conformità al Regolamento UE 988/2023. Laddove ci fossero taluni dati non disponibili per ragioni indipendenti da Feltrinelli, vi informiamo che stiamo compiendo ogni ragionevole sforzo per inserirli. Vi invitiamo a controllare periodicamente il sito www.lafeltrinelli.it per eventuali novità e aggiornamenti.
Per le vendite di prodotti da terze parti, ciascun venditore si assume la piena e diretta responsabilità per la commercializzazione del prodotto e per la sua conformità al Regolamento UE 988/2023, nonché alle normative nazionali ed europee vigenti.
Per informazioni sulla sicurezza dei prodotti, contattare productsafety@feltrinelli.it