The Pulse in Cinema: The Aesthetics of Horror
When we think of the pulse in cinema, we may think of the heartbeat of the spectator as they respond to affective or moving scenes in the film, or how fast-paced and shocking images exacerbate this affective response. Conceptually extending cinema spectatorship, The Pulse in Cinema contends that cinema is an energetic arrangement of affective and intense forces, where the image and the spectator are specific components. Analysing body horror films such as The Tingler (1959), Dawn of the Dead (1978) and The Beyond (1981), this book builds on Lyotard's concept of the dispositif, Deleuze's work on sensation and Bataille's economic theory to conceptualise a pulse in cinema, arguing for its importance in cinema spectatorship theory.
-
Autore:
-
Editore:
-
Anno:2022
-
Rilegatura:Paperback / softback
-
Pagine:232 p.
Le schede prodotto sono aggiornate in conformità al Regolamento UE 988/2023. Laddove ci fossero taluni dati non disponibili per ragioni indipendenti da Feltrinelli, vi informiamo che stiamo compiendo ogni ragionevole sforzo per inserirli. Vi invitiamo a controllare periodicamente il sito www.lafeltrinelli.it per eventuali novità e aggiornamenti.
Per le vendite di prodotti da terze parti, ciascun venditore si assume la piena e diretta responsabilità per la commercializzazione del prodotto e per la sua conformità al Regolamento UE 988/2023, nonché alle normative nazionali ed europee vigenti.
Per informazioni sulla sicurezza dei prodotti, contattare complianceDSA@feltrinelli.it