Scoring Rubrics in the Classroom: Using Performance Criteria for Assessing and Improving Student Performance
This book is a practical guide to the development and use of scoring rubrics in the classroom to achieve three goals. The first goal is clarifying the targets of instruction, especially those that are complex and hard to define such as problem solving, writing, and group process skills. Goal number two is providing valid and reliable assessment of student learning on these same complex and hard assess student outcomes. The third goal is to improve student motivation and achievement by helping students understand the nature of quality for performances and products. Each chapter is framed by an essential question, including illustrative stories, provides practical examples, offers tips and cautions, and concludes with a summary of key points and recommended resources for further information.
-
Autore:
-
Editore:
-
Collana:Experts In Assessment Series
-
Anno:2000
-
Rilegatura:Paperback / softback
-
Pagine:208 p.
Le schede prodotto sono aggiornate in conformità al Regolamento UE 988/2023. Laddove ci fossero taluni dati non disponibili per ragioni indipendenti da Feltrinelli, vi informiamo che stiamo compiendo ogni ragionevole sforzo per inserirli. Vi invitiamo a controllare periodicamente il sito www.lafeltrinelli.it per eventuali novità e aggiornamenti.
Per le vendite di prodotti da terze parti, ciascun venditore si assume la piena e diretta responsabilità per la commercializzazione del prodotto e per la sua conformità al Regolamento UE 988/2023, nonché alle normative nazionali ed europee vigenti.
Per informazioni sulla sicurezza dei prodotti, contattare productsafety@feltrinelli.it