Teachers Versus Technocrats
In Teachers Versus Technocrats, author Harry Wolcott draws on his dual perspective as an educator and an anthropologist to provide a unique and penetrating look at the dynamics of a federally funded research and development project and to analyze what happened when university researchers and school district administrators attempted to introduce an experimental planning and evaluation system in an operating school district. Based on three years of research in which Wolcott uses a variety of anthropological field techniques, this study into the school's SPECS (School Planning, Evaluation, and Communication System) program reveals insight into the project's impact on teachers and administrators and analyzes the basic cultural patterns and relationships among educators. Originally published in 1977, this new edition includes an updated preface by the author and should be valuable to educators and anthropologists alike.
-
Autore:
-
Editore:
-
Anno:2003
-
Rilegatura:Paperback / softback
-
Pagine:276 p.
Le schede prodotto sono aggiornate in conformità al Regolamento UE 988/2023. Laddove ci fossero taluni dati non disponibili per ragioni indipendenti da Feltrinelli, vi informiamo che stiamo compiendo ogni ragionevole sforzo per inserirli. Vi invitiamo a controllare periodicamente il sito www.lafeltrinelli.it per eventuali novità e aggiornamenti.
Per le vendite di prodotti da terze parti, ciascun venditore si assume la piena e diretta responsabilità per la commercializzazione del prodotto e per la sua conformità al Regolamento UE 988/2023, nonché alle normative nazionali ed europee vigenti.
Per informazioni sulla sicurezza dei prodotti, contattare productsafety@feltrinelli.it