Arts-based and Contemplative Practices in Research and Teaching: Honoring Presence
This volume presents a scholarly investigation of the ways educators engage in artistic and contemplative practices – and why this matters in education. Arts-based learning and inquiry can function as a powerful catalyst for change by allowing spiritual practices to be present within educational settings, but too often the relationship between art, education and spirituality is ignored. Exploring artistic disciplines such as dance, drama, visual art, music, and writing, and forms such as writing-witnessing, freestyle rap, queer performative autoethnograph, and poetic imagination, this book develops a transformational educational paradigm. Its unique integration of spirituality in and through the arts addresses the contemplative needs of learners and educators in diverse educational and community settings.
-
Curatore:
-
Editore:
-
Collana:Routledge Research in Education
-
Anno:2014
-
Rilegatura:Hardback
Le schede prodotto sono aggiornate in conformità al Regolamento UE 988/2023. Laddove ci fossero taluni dati non disponibili per ragioni indipendenti da Feltrinelli, vi informiamo che stiamo compiendo ogni ragionevole sforzo per inserirli. Vi invitiamo a controllare periodicamente il sito www.lafeltrinelli.it per eventuali novità e aggiornamenti.
Per le vendite di prodotti da terze parti, ciascun venditore si assume la piena e diretta responsabilità per la commercializzazione del prodotto e per la sua conformità al Regolamento UE 988/2023, nonché alle normative nazionali ed europee vigenti.
Per informazioni sulla sicurezza dei prodotti, contattare productsafety@feltrinelli.it