Barth's Earlier Theology: Scripture, Confession and Church - John Webster - cover
Barth's Earlier Theology: Scripture, Confession and Church - John Webster - cover
Dati e Statistiche
Salvato in 0 liste dei desideri
Barth's Earlier Theology: Scripture, Confession and Church
Disponibilità in 2 settimane
126,70 €
126,70 €
Disp. in 2 settimane

Descrizione


John Webster interprets Barth's earlier work in exegetical and historical theology, particularly focusing on the work of the 1920s. In this new study of Barth's earlier theology, John Webster looks at the significance of historical theology and biblical exegesis in the formative years when Barth began his work as theological professor. Though this period of Barth's work has been the subject of much recent reinterpretation, little attention has been given to Barth's discovery of the classical Reformed tradition or to his intensive engagement with the theological interpretation of Scripture. The publication of many of Barth's lecture texts from the 1920s now makes it possible to present a rather different picture of Barth from that which has become conventional. The four studies in the book offer detailed readings of neglected texts: Barth's lectures on the Reformed Confessions and on Zwingli, his history of modern Protestant theology, and his exegesis of 1 Corinthians. They draw out the importance of Barth as Reformed theologian, his commitment to the Scripture principle and to the ethical character of Christian faith, and his constant work on biblical exegesis. They also suggest that these texts show that many of the theological convictions which Barth expresses in his mature work were formed in his early years.

Dettagli

Testo in English
216 x 138 mm
200 gr.
9780567083425

Conosci l'autore

Foto di John Webster

John Webster

(Londra 1580 ca - ? 1625 ca) drammaturgo inglese. Figlio di un sarto londinese, iniziò la carriera drammatica collaborando con Th. Dekker, Th. Middleton e altri importanti drammaturghi del periodo. Interamente di sua mano sono i drammi per i quali è annoverato tra i maggiori autori teatrali inglesi dell’epoca: Il diavolo bianco (The white devil, 1612) e La duchessa di Amalfi (The duchess of Malfi, 1614), ancora oggi tra i testi più celebri del repertorio elisabettiano. Sviluppate da spunti tratti da M. Bandello o da F. de Belleforest, e ambientate nelle corti italiane, esotica sede di intrighi e corruzione, le tragedie di W. sono, nella struttura, tipiche tragedie della vendetta. Esse assumono connotati di grande originalità per l’atmosfera di anarchia morale e di irrefrenabile smarrimento,...

Informazioni e Contatti sulla Sicurezza dei Prodotti

Le schede prodotto sono aggiornate in conformità al Regolamento UE 988/2023. Laddove ci fossero taluni dati non disponibili per ragioni indipendenti da Feltrinelli, vi informiamo che stiamo compiendo ogni ragionevole sforzo per inserirli. Vi invitiamo a controllare periodicamente il sito www.lafeltrinelli.it per eventuali novità e aggiornamenti.
Per le vendite di prodotti da terze parti, ciascun venditore si assume la piena e diretta responsabilità per la commercializzazione del prodotto e per la sua conformità al Regolamento UE 988/2023, nonché alle normative nazionali ed europee vigenti.

Per informazioni sulla sicurezza dei prodotti, contattare productsafety@feltrinelli.it