Children’s Digital Experiences in Indian Slums: Technologies, Identities, and Jugaad
This book departs from the universalising and rescue narratives of poor children and technologies. It offers complex stories on how children’s social identities (gender, caste, and religion), cultural norms, and personal aspirations influence their digital experiences. How do children challenge, circumvent, or reinforce the dominant sociocultural norms in their engagements with digital technologies? What can we learn about digital technologies and poor children’s jugaad and aspirations in the urban sprawls of India? This book explores these questions ethnographically by focusing on how children in three urban slums in India access technologies, inhabit online spaces, and personalise their digital experiences, networks, and identity articulations based on their values and aspirations. It utilises insights from studies on jugaad, expression, and sociality to argue that poor children’s material realities, community relations, and aspirations for leisure, class mobility, and belongingness profoundly shape their engagements with digital technologies.
-
Autore:
-
Editore:
-
Anno:2024
-
Rilegatura:Hardback
-
Pagine:180 p.
Le schede prodotto sono aggiornate in conformità al Regolamento UE 988/2023. Laddove ci fossero taluni dati non disponibili per ragioni indipendenti da Feltrinelli, vi informiamo che stiamo compiendo ogni ragionevole sforzo per inserirli. Vi invitiamo a controllare periodicamente il sito www.lafeltrinelli.it per eventuali novità e aggiornamenti.
Per le vendite di prodotti da terze parti, ciascun venditore si assume la piena e diretta responsabilità per la commercializzazione del prodotto e per la sua conformità al Regolamento UE 988/2023, nonché alle normative nazionali ed europee vigenti.
Per informazioni sulla sicurezza dei prodotti, contattare productsafety@feltrinelli.it