Digital Matters: The Theory and Culture of the Matrix - Jan Harris,Paul Taylor - cover
Digital Matters: The Theory and Culture of the Matrix - Jan Harris,Paul Taylor - cover
Dati e Statistiche
Salvato in 0 liste dei desideri
Digital Matters: The Theory and Culture of the Matrix
Disponibilità in 2 settimane
85,90 €
85,90 €
Disp. in 2 settimane

Descrizione


Analyzing the complex interaction between the material and immaterial aspects of new digital technologies, this book draws upon a mix of theoretical approaches (including sociology, media theory, cultural studies and technological philosophy), to suggest that the ‘Matrix’ of science fiction and Hollywood is simply an extreme example of how contemporary technological society enframes and conditions its citizens. Arranged in two parts, the book covers: theorizing the Im/Material Matrix living in the Digital Matrix. Providing a novel perspective on on-going digital developments by using both the work of current thinkers and that of past theorists not normally associated with digital issues, it gives a fresh insight into the roots and causes of the social matrix behind the digital one of popular imagination. The authors highlight the way we should be concerned by the power of the digital to undermine physical reality, but also explore the potential the digital has for alternative, empowering social uses. The book’s central point is to impress upon the reader that the digital does indeed matter. It includes a pessimistic interpretation of technological change, and adds a substantial historical perspective to the often excessively topical focus of much existing cyberstudies literature making it an important volume for students and researchers in this field.

Dettagli

Testo in English
234 x 156 mm
340 gr.
9780415251853

Conosci l'autore

Foto di Paul Taylor

Paul Taylor

1930, Wilkinsburg, Pennsylvania

Ballerino, coreografo e direttore di compagnia statunitense. Intraprese la carriera atletica prima di studiare danza con M. Graham, D. Humphrey, J. Limon e con A. Tudor al Metropolitan Opera House. Danzò nella compagnia di M. Cunningham (1953-54) e in quella della Graham (1958-62), fondando contemporaneamente un proprio gruppo (1954) in cui sperimentò le prime coreografie (Three Epitaphs, 1959) e con cui intraprese le prime tournées europee (Festival di Spoleto, 1960, e di Berlino, 1963; debutto a Londra, 1964). Tra le sue coreografie si ricordano Duet (m. di J. Cage, 1957), Meridian (m. di P. Boulez, poi sostituita da quella di M. Feldman, 1960), Auréole (m. di Händel, il suo primo capolavoro, 1962), Sports and Follies (m. di E. Satie, 1974), Esplanade (1975), Cloven Kingdom (1976), Airs...

Informazioni e Contatti sulla Sicurezza dei Prodotti

Le schede prodotto sono aggiornate in conformità al Regolamento UE 988/2023. Laddove ci fossero taluni dati non disponibili per ragioni indipendenti da Feltrinelli, vi informiamo che stiamo compiendo ogni ragionevole sforzo per inserirli. Vi invitiamo a controllare periodicamente il sito www.lafeltrinelli.it per eventuali novità e aggiornamenti.
Per le vendite di prodotti da terze parti, ciascun venditore si assume la piena e diretta responsabilità per la commercializzazione del prodotto e per la sua conformità al Regolamento UE 988/2023, nonché alle normative nazionali ed europee vigenti.

Per informazioni sulla sicurezza dei prodotti, contattare productsafety@feltrinelli.it