Epic Ambitions in Modern Times: From Paradise Lost to the New Millennium
Epic Ambitions in Modern Times explores how artists in varied genres and media have aimed for, in Milton’s phrase, ”things unattempted yet” in epic creation. Starting with the last books of Paradise Lostas a farewell to the ancient tradition of epic and extending to an assessment of four twenty-first-century women writers retelling canonical epics in the voices of marginalized characters, the book’s intervening chapters consider epic in the forms of an epistolary novel, a work of history, a poetic autobiography, an opera, a silent film, a series of paintings, two literary fantasies, three poems set in the future and a play.
-
Autore:
-
Editore:
-
Collana:Anthem World Epic and Romance
-
Anno:2024
-
Rilegatura:Paperback / softback
-
Pagine:232 p.
Le schede prodotto sono aggiornate in conformità al Regolamento UE 988/2023. Laddove ci fossero taluni dati non disponibili per ragioni indipendenti da Feltrinelli, vi informiamo che stiamo compiendo ogni ragionevole sforzo per inserirli. Vi invitiamo a controllare periodicamente il sito www.lafeltrinelli.it per eventuali novità e aggiornamenti.
Per le vendite di prodotti da terze parti, ciascun venditore si assume la piena e diretta responsabilità per la commercializzazione del prodotto e per la sua conformità al Regolamento UE 988/2023, nonché alle normative nazionali ed europee vigenti.
Per informazioni sulla sicurezza dei prodotti, contattare productsafety@feltrinelli.it