The Ethics of Influence: Government in the Age of Behavioral Science - Cass R. Sunstein - cover
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The Ethics of Influence: Government in the Age of Behavioral Science
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Descrizione


In recent years, 'nudge units' or 'behavioral insights teams' have been created in the United States, the United Kingdom, Germany, and other nations. All over the world, public officials are using the behavioral sciences to protect the environment, promote employment and economic growth, reduce poverty, and increase national security. In this book, Cass R. Sunstein, the eminent legal scholar and best-selling co-author of Nudge (2008), breaks new ground with a deep yet highly readable investigation into the ethical issues surrounding nudges, choice architecture, and mandates, addressing such issues as welfare, autonomy, self-government, dignity, manipulation, and the constraints and responsibilities of an ethical state. Complementing the ethical discussion, The Ethics of Influence: Government in the Age of Behavioral Science contains a wealth of new data on people's attitudes towards a broad range of nudges, choice architecture, and mandates.

Dettagli

Testo in English
237 x 160 mm
470 gr.
9781107140707

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Foto di Cass R. Sunstein

Cass R. Sunstein

Cass R. Sunstein è un giurista e un autorevole studioso della razionalità e dell’irrazionalità dei nostri comportamenti economici. Insegna alla Harvard Law School. È stato consulente della Corte Suprema e del Dipartimento di Giustizia Federale degli Stati Uniti d’America. Barack Obama lo ha voluto a capo del White House Office of Information and Regulatory Affairs. In italiano sono usciti, tra gli altri, Il costo dei diritti. Perché la libertà dipende dalle tasse (il Mulino, 2000), Republic.com. Cittadini informati o consumatori di informazioni? (il Mulino, 2003) e Quanto rischiamo. La sicurezza ambientale tra percezione e approccio razionale (Edizioni Ambiente, 2004). Per Feltrinelli: Voci, gossip e false dicerie (2010), Nudge. La spinta...

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