Fiction and the American Literary Marketplace: The Role of Newspaper Syndicates in America, 1860-1900 - Charles Johanningsmeier - cover
Fiction and the American Literary Marketplace: The Role of Newspaper Syndicates in America, 1860-1900 - Charles Johanningsmeier - cover
Dati e Statistiche
Salvato in 0 liste dei desideri
Fiction and the American Literary Marketplace: The Role of Newspaper Syndicates in America, 1860-1900
Disponibilità in 2 settimane
68,00 €
68,00 €
Disp. in 2 settimane

Descrizione


Conventional literary history has virtually ignored the role of newspaper syndicates in publishing some of the most famous nineteenth-century writers. Stephen Crane, Henry James, Rudyard Kipling, Robert Louis Stevenson and Mark Twain were among those who offered their early fiction to 'Syndicates', firms which subsequently sold the work to newspapers across America for simultaneous, first-time publication. This newly decentralised process profoundly affected not only the economics of publishing, but also the relationship between authors, texts and readers. In the first full-length study of this publishing phenomenon, Charles Johanningsmeier evaluates the unique site of interaction syndicates held between readers and texts.

Dettagli

Testo in English
229 x 152 mm
440 gr.
9780521520188
Informazioni e Contatti sulla Sicurezza dei Prodotti

Le schede prodotto sono aggiornate in conformità al Regolamento UE 988/2023. Laddove ci fossero taluni dati non disponibili per ragioni indipendenti da Feltrinelli, vi informiamo che stiamo compiendo ogni ragionevole sforzo per inserirli. Vi invitiamo a controllare periodicamente il sito www.lafeltrinelli.it per eventuali novità e aggiornamenti.
Per le vendite di prodotti da terze parti, ciascun venditore si assume la piena e diretta responsabilità per la commercializzazione del prodotto e per la sua conformità al Regolamento UE 988/2023, nonché alle normative nazionali ed europee vigenti.

Per informazioni sulla sicurezza dei prodotti, contattare productsafety@feltrinelli.it