From the Berlin Journal - Max Frisch,Thomas Strässle,Margit Unser - cover
From the Berlin Journal - Max Frisch,Thomas Strässle,Margit Unser - cover
Dati e Statistiche
Salvato in 0 liste dei desideri
From the Berlin Journal
Disponibilità in 5 giorni lavorativi
21,24 €
21,24 €
Disp. in 5 gg lavorativi

Descrizione


The daily journal of a giant of German literature,  touching subjects ranging from everyday life to the political and social conditions in East Germany as viewed from West Berlin. Max Frisch (1911–91) was a giant of twentieth-century German literature. When Frisch moved into a new apartment in Berlin’s Sarrazinstrasse, he began keeping a journal, which he came to call the Berlin Journal. A few years later, he emphasized in an interview that this was by no means a “scribbling book,” but rather a book “fully composed.” The journal is one of the great treasures of Frisch’s literary estate, but the author imposed a retention period of twenty years from the date of his death because of the “private things” he noted in it. From the Berlin Journal now marks the first publication of excerpts from Frisch’s journal. Here, the unmistakable Frisch is back, full of doubt, with no illusions, and with a playfully sharp eye for the world.  From the Berlin Journal pulls from the years 1946–49 and 1966–71. Observations about the writer’s everyday life stand alongside narrative and essayistic texts, as well as finely-drawn portraits of colleagues like Günter Grass, Uwe Johnson, Wolf Biermann, and Christa Wolf, among others. Its foremost quality, though, is the extraordinary acuity with which Frisch observed political and social conditions in East Germany while living in West Berlin. 

Dettagli

Testo in English
8 x 5 mm
9781803092140

Conosci l'autore

Foto di Max Frisch

Max Frisch

1911, Zurigo

Max Frisch è stato uno scrittore svizzero di lingua tedesca. È noto soprattutto per le opere teatrali, che rivelano l’influsso di Brecht e di Thornton Wilder: E cantano ancora (Nun singen sie wieder, 1945), sul problema delle responsabilità dei crimini di guerra; La muraglia cinese (Die chinesische Mauer, 1946), una denuncia del sempre latente pericolo della dittatura; Don Giovanni o l’amore per la geometria (Don Juan oder die Liebe zur Geometrie, 1953), una delle sue opere più argute e raffinate; Omobono e gli incendiari (Herr Biedermann und die Brandstifter, 1953), «dramma didattico senza insegnamento» che smaschera la doppia morale del borghese; Andorra (1962), satira del pavido conformismo che rende possibile il trionfo del razzismo;...

Informazioni e Contatti sulla Sicurezza dei Prodotti

Le schede prodotto sono aggiornate in conformità al Regolamento UE 988/2023. Laddove ci fossero taluni dati non disponibili per ragioni indipendenti da Feltrinelli, vi informiamo che stiamo compiendo ogni ragionevole sforzo per inserirli. Vi invitiamo a controllare periodicamente il sito www.lafeltrinelli.it per eventuali novità e aggiornamenti.
Per le vendite di prodotti da terze parti, ciascun venditore si assume la piena e diretta responsabilità per la commercializzazione del prodotto e per la sua conformità al Regolamento UE 988/2023, nonché alle normative nazionali ed europee vigenti.

Per informazioni sulla sicurezza dei prodotti, contattare productsafety@feltrinelli.it