Genocide Literature in Middle and Secondary Classrooms: Rhetoric, Witnessing, and Social Action in a Time of Standards and Accountability - Sarah Donovan - cover
Genocide Literature in Middle and Secondary Classrooms: Rhetoric, Witnessing, and Social Action in a Time of Standards and Accountability - Sarah Donovan - cover
Dati e Statistiche
Salvato in 0 liste dei desideri
Genocide Literature in Middle and Secondary Classrooms: Rhetoric, Witnessing, and Social Action in a Time of Standards and Accountability
Disponibilità in 2 settimane
285,80 €
285,80 €
Disp. in 2 settimane

Descrizione


At the heart of this inquiry into the ethical implications of education reform on reading practices in middle and secondary classrooms, the central question is what is lost, hidden, or marginalized in the name of progress? Drawing on her own experiences as an English teacher during the No Child Left Behind era, the author examines school cultures focused on meeting standards and measurable outcomes. She shows how genocide literature illuminates the ethics of reading and helps teachers and students rethink how literature should be taught in this modern, globalized era and the purposes of education more broadly.

Dettagli

Testo in English
229 x 152 mm
385 gr.
9781138657236
Informazioni e Contatti sulla Sicurezza dei Prodotti

Le schede prodotto sono aggiornate in conformità al Regolamento UE 988/2023. Laddove ci fossero taluni dati non disponibili per ragioni indipendenti da Feltrinelli, vi informiamo che stiamo compiendo ogni ragionevole sforzo per inserirli. Vi invitiamo a controllare periodicamente il sito www.lafeltrinelli.it per eventuali novità e aggiornamenti.
Per le vendite di prodotti da terze parti, ciascun venditore si assume la piena e diretta responsabilità per la commercializzazione del prodotto e per la sua conformità al Regolamento UE 988/2023, nonché alle normative nazionali ed europee vigenti.

Per informazioni sulla sicurezza dei prodotti, contattare productsafety@feltrinelli.it