The Globalization of Advertising: Agencies, Cities and Spaces of Creativity - James R. Faulconbridge,Peter Taylor - cover
The Globalization of Advertising: Agencies, Cities and Spaces of Creativity - James R. Faulconbridge,Peter Taylor - cover
Dati e Statistiche
Salvato in 0 liste dei desideri
The Globalization of Advertising: Agencies, Cities and Spaces of Creativity
Disponibilità in 2 settimane
88,70 €
88,70 €
Disp. in 2 settimane

Descrizione


The role of advertising in everyday life and as a major employer in post-industrial economies is intimately bound up with processes of contemporary globalization. At centre of the advertising industry are the global advertising agencies which have an important role in developing global brands both nationally and internationally. This book indentifies and addresses questions on the globalization of advertising through detailed study of the contemporary advertising industry in Detroit, Los Angeles and New York City and the way advertising work has changed in the three cities over recent years. The Globalization of Advertising draws upon previously unpublished research to unpack the contemporary structure, spatial organization and city geographies of global advertising agencies. The book demonstrates how teamwork in contemporary advertising agencies, intra-organizational power relations and the distribution of organizational capabilities all define how global agencies operate as transnationally integrated organizations. This in turn allows understanding to be developed of the role of the offices of global agencies located in the three case study cities, Detroit, Los Angeles and New York. The role of these three cities as preeminent markets for advertising in the USA is shown to have changed radically over recent years, experiencing both growth and decline in employment as a result of their position in global networks of advertising work; networks that operate in the context of a changing US economy and the rise of new and emerging centres of advertising in Asia and South America. This book offers a cutting edge overview of recent and current trends in the globalization of advertising and new insights into the way global advertising agencies operate in and through world cities. It will be a valuable resource for researchers and students studying Geography, Management and Sociology.

Dettagli

Testo in English
234 x 156 mm
317 gr.
9781138867345

Conosci l'autore

Foto di Peter Taylor

Peter Taylor

Peter Matthew Hillsman Taylor (Trenton, Tennessee 1908 - Charlottesville, Virginia 1994), nato da una ricca famiglia di Nashville, a diciannove anni si trasferisce a Memphis per frequentare il Rhodes College sotto la guida del critico Allen Tate, per poi incontrare, nella sua carriera universitaria, i maggiori critici letterari e scrittori americani di quegli anni. Considerato uno degli autori di racconti più raffinati degli Stati Uniti, il suo milieu è il grande Sud urbano americano, in cui si stagliano personaggi della borghesia colti in momenti di cambiamento e di sforzo per scoprire e definire il proprio posto nella società. È ciò che viene messo in scena anche in Ritorno a Memphis, che gli è valso il Premio Pulitzer nel 1987.

Informazioni e Contatti sulla Sicurezza dei Prodotti

Le schede prodotto sono aggiornate in conformità al Regolamento UE 988/2023. Laddove ci fossero taluni dati non disponibili per ragioni indipendenti da Feltrinelli, vi informiamo che stiamo compiendo ogni ragionevole sforzo per inserirli. Vi invitiamo a controllare periodicamente il sito www.lafeltrinelli.it per eventuali novità e aggiornamenti.
Per le vendite di prodotti da terze parti, ciascun venditore si assume la piena e diretta responsabilità per la commercializzazione del prodotto e per la sua conformità al Regolamento UE 988/2023, nonché alle normative nazionali ed europee vigenti.

Per informazioni sulla sicurezza dei prodotti, contattare productsafety@feltrinelli.it