Governing Scotland: The Invention of Administrative Devolution
Governing Scotland explores the origins and development of the Scottish Office in an attempt to understand Scotland's position within the UK union state in the twentieth century. Two competing views were encapsulated in debates on how Scotland should be governed in the early twentieth century: a Whitehall view that emphasised a professional bureaucracy with power centred on London and a Scottish view that emphasised the importance of Scottish national sentiment. These views were ultimately reconciled in 'administrative devolution'.
-
Autore:
-
Editore:
-
Anno:2003
-
Rilegatura:Paperback / softback
-
Pagine:259 p.
Le schede prodotto sono aggiornate in conformità al Regolamento UE 988/2023. Laddove ci fossero taluni dati non disponibili per ragioni indipendenti da Feltrinelli, vi informiamo che stiamo compiendo ogni ragionevole sforzo per inserirli. Vi invitiamo a controllare periodicamente il sito www.lafeltrinelli.it per eventuali novità e aggiornamenti.
Per le vendite di prodotti da terze parti, ciascun venditore si assume la piena e diretta responsabilità per la commercializzazione del prodotto e per la sua conformità al Regolamento UE 988/2023, nonché alle normative nazionali ed europee vigenti.
Per informazioni sulla sicurezza dei prodotti, contattare productsafety@feltrinelli.it