Harnessing Complexity for Better Outcomes in Public and Non-profit Services
ePDF and ePUB available Open Access under CC-BY-NC-ND licence. How can public services and social interventions create and sustain good outcomes for the populations they serve? Building on research in public health, social epidemiology and the social determinants of health, this book presents complexity theory as an alternative basis for an outcome-oriented public management praxis. It takes a critical approach towards New Public Management and provides new conceptual inroads for reappraising public management in theory and practice. It advances two practical approaches: Human Learning Systems (a model for public service reform) and Learning Partnerships (a model for research and academic engagement in complex settings). With up-to-date and extensive discussions on public service reform, this book provides practical and action-oriented guidance for a radical change of course in management and governance.
-
Autore:
-
Editore:
-
Anno:2023
-
Rilegatura:Paperback / softback
-
Pagine:144 p.
Le schede prodotto sono aggiornate in conformità al Regolamento UE 988/2023. Laddove ci fossero taluni dati non disponibili per ragioni indipendenti da Feltrinelli, vi informiamo che stiamo compiendo ogni ragionevole sforzo per inserirli. Vi invitiamo a controllare periodicamente il sito www.lafeltrinelli.it per eventuali novità e aggiornamenti.
Per le vendite di prodotti da terze parti, ciascun venditore si assume la piena e diretta responsabilità per la commercializzazione del prodotto e per la sua conformità al Regolamento UE 988/2023, nonché alle normative nazionali ed europee vigenti.
Per informazioni sulla sicurezza dei prodotti, contattare productsafety@feltrinelli.it