Intellectual and Personality Characteristics of Children: Social Class and Ethnic-group Differences
Social class and ethnic-group membership have been found to be associated with a wide variety of personality, motivational, cognitive, and achievement behaviors in children in our society. The most consistent and frequently noted finding is that lower-class and minority group children generaIly perform less weIl than white middle-class children on standardized measures of intelligence and achievement. In this volume the authors believe that it is time for behavioral scientists to reject the deficit model and to adopt in its place a difference approach in which no group is considered to be inferior or superior to any other and in which differences among groups are viewed instead as important empirical phenomena to be investigated.
-
Autore:
-
Editore:
-
Anno:1979
-
Rilegatura:Hardback
-
Pagine:144 p.
Le schede prodotto sono aggiornate in conformità al Regolamento UE 988/2023. Laddove ci fossero taluni dati non disponibili per ragioni indipendenti da Feltrinelli, vi informiamo che stiamo compiendo ogni ragionevole sforzo per inserirli. Vi invitiamo a controllare periodicamente il sito www.lafeltrinelli.it per eventuali novità e aggiornamenti.
Per le vendite di prodotti da terze parti, ciascun venditore si assume la piena e diretta responsabilità per la commercializzazione del prodotto e per la sua conformità al Regolamento UE 988/2023, nonché alle normative nazionali ed europee vigenti.
Per informazioni sulla sicurezza dei prodotti, contattare productsafety@feltrinelli.it