Iranian Media: The Paradox of Modernity
The post-revolutionary state in Iran has tried to amalgamate ‘Sharia with electricity’ and modernity with what it considers as ‘Islam’. While sympathetic to private capital, through quasi anti-capitalist politics, the state began to restrict market-relations, confiscate major assets of sections of the Iranian bourgeoisie, and nationalize major aspects of Iran’s industry, including its communications system. Since the end of war with Iraq and the start of the process of ‘reconstruction’, market-driven development and economic policies have been key aims of the state.
-
Autore:
-
Editore:
-
Collana:Routledge Advances in Internationalizing Media Studies
-
Anno:2013
-
Rilegatura:Paperback / softback
-
Pagine:264 p.
Le schede prodotto sono aggiornate in conformità al Regolamento UE 988/2023. Laddove ci fossero taluni dati non disponibili per ragioni indipendenti da Feltrinelli, vi informiamo che stiamo compiendo ogni ragionevole sforzo per inserirli. Vi invitiamo a controllare periodicamente il sito www.lafeltrinelli.it per eventuali novità e aggiornamenti.
Per le vendite di prodotti da terze parti, ciascun venditore si assume la piena e diretta responsabilità per la commercializzazione del prodotto e per la sua conformità al Regolamento UE 988/2023, nonché alle normative nazionali ed europee vigenti.
Per informazioni sulla sicurezza dei prodotti, contattare productsafety@feltrinelli.it