J. S. Bach and the German Motet
The motets of J. S. Bach are probably the most sophisticated works ever composed in the genre. Nevertheless, Daniel Melamed maintains, the view that they constitute a body of work quite separate from the German motet tradition is mistaken. He starts by considering the eighteenth-century understanding of the term itself and finds that Bach's own use does indeed agree with his contemporaries and that his motets are rooted in the conventions of the time, particularly in matters of musical construction, performing forces, and type of text. A fresh look at the repertory shows that Bach composed motets all through his career and an appreciation of the contemporary conception of the motet sheds light on questions of how and why Bach himself used the form. Professor Melamed also finds plenty of evidence that motets and motet style played an important role in Bach's exploration of the musical past.
-
Autore:
-
Editore:
-
Anno:2005
-
Rilegatura:Paperback / softback
-
Pagine:248 p.
Le schede prodotto sono aggiornate in conformità al Regolamento UE 988/2023. Laddove ci fossero taluni dati non disponibili per ragioni indipendenti da Feltrinelli, vi informiamo che stiamo compiendo ogni ragionevole sforzo per inserirli. Vi invitiamo a controllare periodicamente il sito www.lafeltrinelli.it per eventuali novità e aggiornamenti.
Per le vendite di prodotti da terze parti, ciascun venditore si assume la piena e diretta responsabilità per la commercializzazione del prodotto e per la sua conformità al Regolamento UE 988/2023, nonché alle normative nazionali ed europee vigenti.
Per informazioni sulla sicurezza dei prodotti, contattare productsafety@feltrinelli.it