Knowing and Learning as Creative Action: A Reexamination of the Epistemological Foundations of Education
In Knowing and Learning as Creative Action, Aaron Stoller makes the case that contemporary schooling is grounded in a flawed model of knowing, which draws together mistakes in thinking about the nature of the self, of knowledge, and of reality, which are contained in the epistemological proposition: 'S knows that p' (SP). To the contrary, Stoller argues that the German conception of Bildung must replace SP thinking as the guiding metaphor of knowing within educational research and practice. Central to this reconstruction is a theory of creative inquiry which claims that knowledge emerges from embodied, social engagement in the world and therefore knowing is a form of creative action. Stoller constructs a new paradigm of knowing and learning as an emergent process of creative making, the goal of which is the cultivation of what he calls maker's knowledge, which is the capacity for and habit of creative action.
-
Autore:
-
Anno edizione:2016
-
Editore:
-
Formato:
-
Lingua:Inglese
Formato:
Gli eBook venduti da Feltrinelli.it sono in formato ePub e possono essere protetti da Adobe DRM. In caso di download di un file protetto da DRM si otterrà un file in formato .acs, (Adobe Content Server Message), che dovrà essere aperto tramite Adobe Digital Editions e autorizzato tramite un account Adobe, prima di poter essere letto su pc o trasferito su dispositivi compatibili.
Cloud:
Gli eBook venduti da Feltrinelli.it sono sincronizzati automaticamente su tutti i client di lettura Kobo successivamente all’acquisto. Grazie al Cloud Kobo i progressi di lettura, le note, le evidenziazioni vengono salvati e sincronizzati automaticamente su tutti i dispositivi e le APP di lettura Kobo utilizzati per la lettura.
Clicca qui per sapere come scaricare gli ebook utilizzando un pc con sistema operativo Windows