Life in the Garden
The two central activities in my life - alongside writing - have been reading and gardening.
Penelope Lively has always been a keen gardener. This book is partly a memoir of her own life in gardens: the large garden at home in Cairo where she spent most of her childhood, her grandmother's garden in a sloping Somerset field, then two successive Oxfordshire gardens of her own, and the smaller urban garden in the North London home she lives in today.
It is also a wise, engaging and far-ranging exploration of gardens in literature, from Paradise Lost to Alice in Wonderland, and of writers and their gardens, from Virginia Woolf to Philip Larkin.
-
Autore:
-
Editore:
-
Anno:2018
-
Rilegatura:Paperback / softback
-
Pagine:208 p.
Le schede prodotto sono aggiornate in conformità al Regolamento UE 988/2023. Laddove ci fossero taluni dati non disponibili per ragioni indipendenti da Feltrinelli, vi informiamo che stiamo compiendo ogni ragionevole sforzo per inserirli. Vi invitiamo a controllare periodicamente il sito www.lafeltrinelli.it per eventuali novità e aggiornamenti.
Per le vendite di prodotti da terze parti, ciascun venditore si assume la piena e diretta responsabilità per la commercializzazione del prodotto e per la sua conformità al Regolamento UE 988/2023, nonché alle normative nazionali ed europee vigenti.
Per informazioni sulla sicurezza dei prodotti, contattare productsafety@feltrinelli.it