Love & Theft: Blackface Minstrelsy and the American Working Class - Eric Lott,Greil Marcus - cover
Love & Theft: Blackface Minstrelsy and the American Working Class - Eric Lott,Greil Marcus - cover
Dati e Statistiche
Salvato in 0 liste dei desideri
Love & Theft: Blackface Minstrelsy and the American Working Class
Disponibilità in 2 settimane
54,10 €
54,10 €
Disp. in 2 settimane

Descrizione


For over two centuries, America has celebrated the very black culture it attempts to control and repress, and nowhere is this phenomenon more apparent than in the strange practice of blackface performance. Born of extreme racial and class conflicts, the blackface minstrel show sometimes usefully intensified them. Based on the appropriation of black dialect, music, and dance, minstrelsy at once applauded and lampooned black culture, ironically contributing to a "blackening of America." Drawing on recent research in cultural studies and social history, Eric Lott examines the role of the blackface minstrel show in the political struggles of the years leading up to the Civil War. Reading minstrel music, lyrics, jokes, burlesque skits, and illustrations in tandem with working-class racial ideologies and the sex/gender system, Love and Theft argues that blackface minstrelsy both embodied and disrupted the racial tendencies of its largely white, male, working-class audiences. Underwritten by envy as well as repulsion, sympathetic identification as well as fear--a dialectic of "love and theft"--the minstrel show continually transgressed the color line even as it enabled the formation of a self-consciously white working class. Lott exposes minstrelsy as a signifier for multiple breaches: the rift between high and low cultures, the commodification of the dispossessed by the empowered, the attraction mixed with guilt of whites caught in the act of cultural thievery.

Dettagli

Testo in English
245 x 145 mm
494 gr.
9780195320558

Conosci l'autore

Foto di Greil Marcus

Greil Marcus

1945, San Francisco

Greil Marcus è nato a San Francisco nel 1945. È considerato uno dei più importanti studiosi del rapporto tra cultura popolare e musica e collabora con importanti riviste e quotidiani, come «Rolling Stone», «New York Times», «Esquire», «Interview», «Artforum». Inoltre, tiene corsi alla University of California di Berkeley e alla Princeton University. Tra i suoi libri ricordiamo: Tracce di rossetto. Percorsi segreti nella cultura del Novecento dal dada ai Sex Pistols (1991); Mystery Train. Visioni d’America nel rock (2001); Quella strana, vecchia America. I Basement Tapes di Bob Dylan (2002); Like a Rolling Stones. Bob Dylan, una canzone, l'America (2016).

Informazioni e Contatti sulla Sicurezza dei Prodotti

Le schede prodotto sono aggiornate in conformità al Regolamento UE 988/2023. Laddove ci fossero taluni dati non disponibili per ragioni indipendenti da Feltrinelli, vi informiamo che stiamo compiendo ogni ragionevole sforzo per inserirli. Vi invitiamo a controllare periodicamente il sito www.lafeltrinelli.it per eventuali novità e aggiornamenti.
Per le vendite di prodotti da terze parti, ciascun venditore si assume la piena e diretta responsabilità per la commercializzazione del prodotto e per la sua conformità al Regolamento UE 988/2023, nonché alle normative nazionali ed europee vigenti.

Per informazioni sulla sicurezza dei prodotti, contattare productsafety@feltrinelli.it