Manufacturing Consent: The Political Economy of the Mass Media
A detailed and compelling political study of how elite forces shape mass media. Edward S Herman and Noam Chomsky investigate how an underlying elite consensus structures mainstream media. Here they skilfully dissect the way in which the marketplace and the economics of publishing significantly shape the news. This book reveals how issues are framed and topics chosen, and the double standards underlying accounts of free elections, a free press, and governmental repression between Nicaragua and El Salvador; between the Russian invasion of Afghanistan and the American invasion of Vietnam; between the genocide in Cambodia under a pro-American government and genocide under Pol Pot. What emerges from this ground-breaking work is an account of just how propagandistic our mass media can be, and how we can learn to read them and see their function in a radically new way.
-
Autore:
-
Editore:
-
Anno:1995
-
Rilegatura:Paperback / softback
-
Pagine:432 p.
Le schede prodotto sono aggiornate in conformità al Regolamento UE 988/2023. Laddove ci fossero taluni dati non disponibili per ragioni indipendenti da Feltrinelli, vi informiamo che stiamo compiendo ogni ragionevole sforzo per inserirli. Vi invitiamo a controllare periodicamente il sito www.lafeltrinelli.it per eventuali novità e aggiornamenti.
Per le vendite di prodotti da terze parti, ciascun venditore si assume la piena e diretta responsabilità per la commercializzazione del prodotto e per la sua conformità al Regolamento UE 988/2023, nonché alle normative nazionali ed europee vigenti.
Per informazioni sulla sicurezza dei prodotti, contattare complianceDSA@feltrinelli.it