Nature, Change, and Agency in Aristotle's Physics: A Philosophical Study
An investigation into Aristotle's metaphysics of nature as expounded in the Physics. It focuses in particular his conception of change, a concept which is shown to possess a unique metaphysical structure, with implications that should engage the attention of contemporary analysis. First published in hardback in 1982, the book is now available for the first time in paperback. 'A powerful and appealing explanatory scheme which succeeds on the whole in drawing together a great many seemingly disparate elements in the Physics into a neat unitary stucture.' Canadian Philosophical Review
-
Autore:
-
Editore:
-
Collana:Clarendon Paperbacks
-
Anno:1988
-
Rilegatura:Paperback / softback
-
Pagine:280 p.
Le schede prodotto sono aggiornate in conformità al Regolamento UE 988/2023. Laddove ci fossero taluni dati non disponibili per ragioni indipendenti da Feltrinelli, vi informiamo che stiamo compiendo ogni ragionevole sforzo per inserirli. Vi invitiamo a controllare periodicamente il sito www.lafeltrinelli.it per eventuali novità e aggiornamenti.
Per le vendite di prodotti da terze parti, ciascun venditore si assume la piena e diretta responsabilità per la commercializzazione del prodotto e per la sua conformità al Regolamento UE 988/2023, nonché alle normative nazionali ed europee vigenti.
Per informazioni sulla sicurezza dei prodotti, contattare productsafety@feltrinelli.it