Pedagogies of Practicum: Post-Pandemic Reflections on Innovation in Practice Teaching
Internationally, the practicum is a cornerstone of initial teacher education in preparing preservice teachers to enter the teaching profession. This edited collection expands theory and research in pedagogies of practicum by examining different ways teacher education programs across the globe experienced, modified, and innovated the practicum in response to the COVID-19 pandemic. What have we learned about the limitations of traditional inschool, brick-and-mortar practicum, and to what extent were these limitations challenged by pandemic shift s? Contributions from researchers, program chairs, teacher educators, field coordinators, and faculty supervisors address themes such as virtual practicum programming, emerging technologies that enhance the student teaching experience, and ways to support preservice teachers’ well-being during practicum sessions. Chapters in this unique volume invite teacher education programs to reimagine the field experience post-pandemic.
-
Curatore:
-
Editore:
-
Anno:2024
-
Rilegatura:Paperback / softback
-
Pagine:418 p.
Le schede prodotto sono aggiornate in conformità al Regolamento UE 988/2023. Laddove ci fossero taluni dati non disponibili per ragioni indipendenti da Feltrinelli, vi informiamo che stiamo compiendo ogni ragionevole sforzo per inserirli. Vi invitiamo a controllare periodicamente il sito www.lafeltrinelli.it per eventuali novità e aggiornamenti.
Per le vendite di prodotti da terze parti, ciascun venditore si assume la piena e diretta responsabilità per la commercializzazione del prodotto e per la sua conformità al Regolamento UE 988/2023, nonché alle normative nazionali ed europee vigenti.
Per informazioni sulla sicurezza dei prodotti, contattare productsafety@feltrinelli.it