Rational Choice Using Imprecise Probabilities and Utilities
An agent often does not have precise probabilities or utilities to guide resolution of a decision problem. I advance a principle of rationality for making decisions in such cases. To begin, I represent the doxastic and conative state of an agent with a set of pairs of a probability assignment and a utility assignment. Then I support a decision principle that allows any act that maximizes expected utility according to some pair of assignments in the set. Assuming that computation of an option's expected utility uses comprehensive possible outcomes that include the option's risk, no consideration supports a stricter requirement.
-
Autore:
-
Editore:
-
Collana:Elements in Decision Theory and Philosophy
-
Anno:2021
-
Rilegatura:Paperback / softback
-
Pagine:75 p.
Le schede prodotto sono aggiornate in conformità al Regolamento UE 988/2023. Laddove ci fossero taluni dati non disponibili per ragioni indipendenti da Feltrinelli, vi informiamo che stiamo compiendo ogni ragionevole sforzo per inserirli. Vi invitiamo a controllare periodicamente il sito www.lafeltrinelli.it per eventuali novità e aggiornamenti.
Per le vendite di prodotti da terze parti, ciascun venditore si assume la piena e diretta responsabilità per la commercializzazione del prodotto e per la sua conformità al Regolamento UE 988/2023, nonché alle normative nazionali ed europee vigenti.
Per informazioni sulla sicurezza dei prodotti, contattare productsafety@feltrinelli.it