Reading Art Spiegelman
The horror of the Holocaust lies not only in its brutality but in its scale and logistics; it depended upon the machinery and logic of a rational, industrialised, and empirically organised modern society. The central thesis of this book is that Art Spiegelman’s comics all identify deeply-rooted madness in post-Enlightenment society. Spiegelman maintains, in other words, that the Holocaust was not an aberration, but an inevitable consequence of modernisation. In service of this argument, Smith offers a reading of Spiegelman’s comics, with a particular focus on his three main collections: Breakdowns (1977 and 2008), Maus (1980 and 1991), and In the Shadow of No Towers (2004). He draws upon a taxonomy of terms from comic book scholarship, attempts to theorize madness (including literary portrayals of trauma), and critical works on Holocaust literature.
-
Autore:
-
Editore:
-
Collana:Routledge Advances in Comics Studies
-
Anno:2015
-
Rilegatura:Hardback
-
Pagine:160 p.
Le schede prodotto sono aggiornate in conformità al Regolamento UE 988/2023. Laddove ci fossero taluni dati non disponibili per ragioni indipendenti da Feltrinelli, vi informiamo che stiamo compiendo ogni ragionevole sforzo per inserirli. Vi invitiamo a controllare periodicamente il sito www.lafeltrinelli.it per eventuali novità e aggiornamenti.
Per le vendite di prodotti da terze parti, ciascun venditore si assume la piena e diretta responsabilità per la commercializzazione del prodotto e per la sua conformità al Regolamento UE 988/2023, nonché alle normative nazionali ed europee vigenti.
Per informazioni sulla sicurezza dei prodotti, contattare productsafety@feltrinelli.it