Reimagining the Role of Teachers in Nature-based Learning: Helping Children be Curious, Confident, and Caring
Learn how to integrate nature-based pedagogy in this practical and inviting book. Nature-based teaching is getting more attention in early childhood education settings and can positively impact the development of young children’s curiosity, confidence, and care. You’ll learn to not only identify but also embody the many roles teachers play when implementing nature-based strategies. Chapters lay out the research and theory behind each role, specific language or behaviors of what that role looks like in practice, and reflexive questions to help educators reflect on their practice. This is perfect for in-service early childhood educators, including infant, toddler, preschool, and elementary providers, interested in more intentional use of nature in their teaching.
-
Autore:
-
Editore:
-
Anno:2024
-
Rilegatura:Paperback / softback
-
Pagine:142 p.
Le schede prodotto sono aggiornate in conformità al Regolamento UE 988/2023. Laddove ci fossero taluni dati non disponibili per ragioni indipendenti da Feltrinelli, vi informiamo che stiamo compiendo ogni ragionevole sforzo per inserirli. Vi invitiamo a controllare periodicamente il sito www.lafeltrinelli.it per eventuali novità e aggiornamenti.
Per le vendite di prodotti da terze parti, ciascun venditore si assume la piena e diretta responsabilità per la commercializzazione del prodotto e per la sua conformità al Regolamento UE 988/2023, nonché alle normative nazionali ed europee vigenti.
Per informazioni sulla sicurezza dei prodotti, contattare productsafety@feltrinelli.it