A Shared Mercy – Karl Barth on Forgiveness and the Church - Jon Coutts,John Webster - cover
A Shared Mercy – Karl Barth on Forgiveness and the Church - Jon Coutts,John Webster - cover
Dati e Statistiche
Salvato in 0 liste dei desideri
A Shared Mercy – Karl Barth on Forgiveness and the Church
Disponibilità in 2 settimane
50,90 €
50,90 €
Disp. in 2 settimane

Descrizione


Christians regularly ask God to "forgive us our debts, as we forgive our debtors," but tend to focus on the first half and ignore the second. Something is missing if Christians think of mission only in terms of proclamation or social justice and discipleship only in terms of personal growth and renewal-leaving the relational implications of the gospel almost to chance. It is vital both to spiritual life and mission to think of the church as both invitation and witness to a particularly merciful social dynamic in the world. As a work of constructive practical theology and a critical commentary on the ecclesiology of Karl Barth's unfinished Church Dogmatics, A Shared Mercy explains the place and meaning of interpersonal forgiveness and embeds it within an account of Christ's ongoing ministry of reconciliation. A theologian well-practiced in church ministry, Jon Coutts aims to understand what it means to forgive and reconcile in the context of the Christ-confessing community. In the process he appropriates an area of Barth's theology that has yet to be fully explored for its practical ramifications and that promises to be of interest to both seasoned scholars and newcomers to Barth alike. The result is a re-envisioning of the church in terms of a mercy that is crucially and definitively shared. Featuring new monographs with cutting-edge research, New Explorations in Theology provides a platform for constructive, creative work in the areas of systematic, historical, philosophical, biblical, and practical theology.

Dettagli

Testo in English
227 x 153 mm
343 gr.
9780830849154

Conosci l'autore

Foto di John Webster

John Webster

(Londra 1580 ca - ? 1625 ca) drammaturgo inglese. Figlio di un sarto londinese, iniziò la carriera drammatica collaborando con Th. Dekker, Th. Middleton e altri importanti drammaturghi del periodo. Interamente di sua mano sono i drammi per i quali è annoverato tra i maggiori autori teatrali inglesi dell’epoca: Il diavolo bianco (The white devil, 1612) e La duchessa di Amalfi (The duchess of Malfi, 1614), ancora oggi tra i testi più celebri del repertorio elisabettiano. Sviluppate da spunti tratti da M. Bandello o da F. de Belleforest, e ambientate nelle corti italiane, esotica sede di intrighi e corruzione, le tragedie di W. sono, nella struttura, tipiche tragedie della vendetta. Esse assumono connotati di grande originalità per l’atmosfera di anarchia morale e di irrefrenabile smarrimento,...

Informazioni e Contatti sulla Sicurezza dei Prodotti

Le schede prodotto sono aggiornate in conformità al Regolamento UE 988/2023. Laddove ci fossero taluni dati non disponibili per ragioni indipendenti da Feltrinelli, vi informiamo che stiamo compiendo ogni ragionevole sforzo per inserirli. Vi invitiamo a controllare periodicamente il sito www.lafeltrinelli.it per eventuali novità e aggiornamenti.
Per le vendite di prodotti da terze parti, ciascun venditore si assume la piena e diretta responsabilità per la commercializzazione del prodotto e per la sua conformità al Regolamento UE 988/2023, nonché alle normative nazionali ed europee vigenti.

Per informazioni sulla sicurezza dei prodotti, contattare productsafety@feltrinelli.it