Tales from the Underworld: Selected Shorter Fiction
Darkly funny, searingly honest short stories from Hans Fallada, author of bestselling Alone in Berlin In these stories, criminals lament how hard it is to scrape a living by breaking and entering; families measure their daily struggles in marks and pfennigs; a convict makes a desperate leap from a moving train; a ring - and with it a marriage - is lost in a basket of potatoes. Here, as in his novels, Fallada is by turns tough, darkly funny, streetwise and effortlessly engaging, writing with acute feeling about ordinary lives shaped by forces larger than themselves: addiction, love, money.
-
Autore:
-
Traduttore:
-
Curatore:
-
Editore:
-
Collana:Penguin Modern Classics
-
Anno:2014
-
Rilegatura:Paperback / softback
Le schede prodotto sono aggiornate in conformità al Regolamento UE 988/2023. Laddove ci fossero taluni dati non disponibili per ragioni indipendenti da Feltrinelli, vi informiamo che stiamo compiendo ogni ragionevole sforzo per inserirli. Vi invitiamo a controllare periodicamente il sito www.lafeltrinelli.it per eventuali novità e aggiornamenti.
Per le vendite di prodotti da terze parti, ciascun venditore si assume la piena e diretta responsabilità per la commercializzazione del prodotto e per la sua conformità al Regolamento UE 988/2023, nonché alle normative nazionali ed europee vigenti.
Per informazioni sulla sicurezza dei prodotti, contattare productsafety@feltrinelli.it