Technological Literacy and the Curriculum
First published in 1992, Technological Literacy and the Curriculum addresses the question ‘what should technological literacy consist of?’. The authors’ view is very different from the narrow, skills-based, technical perspective. They see the cultural and social as central to the technological curriculum, not marginal. The book pushes forward and explores the possibilities of a new, expanded, cultural definition of technological literacy, one that can inform National Curriculum Technology and IT across the school curriculum. The aim is to ‘educationalize’ an educational technology which has hitherto been predominantly concerned with technology rather than with education. In this book, Michael apple argues that we must treat technology as a ‘text’ to be ‘read’. But first we must learn how to ‘read’ technology. This volume is the second in a trilogy, which includes Understanding Technology in Education and Computers in the Classroom.
-
Curatore:
-
Editore:
-
Collana:Routledge Revivals
-
Anno:2025
-
Rilegatura:Hardback
Le schede prodotto sono aggiornate in conformità al Regolamento UE 988/2023. Laddove ci fossero taluni dati non disponibili per ragioni indipendenti da Feltrinelli, vi informiamo che stiamo compiendo ogni ragionevole sforzo per inserirli. Vi invitiamo a controllare periodicamente il sito www.lafeltrinelli.it per eventuali novità e aggiornamenti.
Per le vendite di prodotti da terze parti, ciascun venditore si assume la piena e diretta responsabilità per la commercializzazione del prodotto e per la sua conformità al Regolamento UE 988/2023, nonché alle normative nazionali ed europee vigenti.
Per informazioni sulla sicurezza dei prodotti, contattare productsafety@feltrinelli.it