What Makes Learning Fun?: Principles for the Design of Intrinsically Motivating Museum Exhibits
Although much has been written in recent years on what museum visitors actually experience, there is little research-backed guidance available for developing meaningful exhibits and programs for specific educational purposes. Deborah Perry looks at what we know about the experiences of people in museums and other informal learning settings, and then shares a set of tested principles and strategies—known as the Selinda Model—for the design of effective museum exhibits. Along the way, she showcases examples of both effective and ineffective exhibit designs drawn from two decades of work in the field.
-
Autore:
-
Editore:
-
Anno:2012
-
Rilegatura:Hardback
-
Pagine:256 p.
Le schede prodotto sono aggiornate in conformità al Regolamento UE 988/2023. Laddove ci fossero taluni dati non disponibili per ragioni indipendenti da Feltrinelli, vi informiamo che stiamo compiendo ogni ragionevole sforzo per inserirli. Vi invitiamo a controllare periodicamente il sito www.lafeltrinelli.it per eventuali novità e aggiornamenti.
Per le vendite di prodotti da terze parti, ciascun venditore si assume la piena e diretta responsabilità per la commercializzazione del prodotto e per la sua conformità al Regolamento UE 988/2023, nonché alle normative nazionali ed europee vigenti.
Per informazioni sulla sicurezza dei prodotti, contattare productsafety@feltrinelli.it