Betraying Our Selves: Forms of Self-Representation in Early Modern English Texts
This is a lively study of the autobiographical instinct in a variety of 16th and 17th century modes of writing in English, from letters and memoirs to pastoral, polemic and street ballads. The book's central concern is how "selves" are "betrayed" in texts, particularly in the centuries before the autobiography was a recognized genre. It suggests that self-representation in the early modern period was often indirect, emerging in oblique and surprising ways.
-
Autore:
-
Editore:
-
Collana:Early Modern Literature in History
-
Anno:2000
-
Rilegatura:Paperback / softback
Le schede prodotto sono aggiornate in conformità al Regolamento UE 988/2023. Laddove ci fossero taluni dati non disponibili per ragioni indipendenti da Feltrinelli, vi informiamo che stiamo compiendo ogni ragionevole sforzo per inserirli. Vi invitiamo a controllare periodicamente il sito www.lafeltrinelli.it per eventuali novità e aggiornamenti.
Per le vendite di prodotti da terze parti, ciascun venditore si assume la piena e diretta responsabilità per la commercializzazione del prodotto e per la sua conformità al Regolamento UE 988/2023, nonché alle normative nazionali ed europee vigenti.
Per informazioni sulla sicurezza dei prodotti, contattare productsafety@feltrinelli.it