Religio Medici
The son of a London mercer, Thomas Browne pursued a career as doctor and scholar; after extensive travels in Europe he settled down in Yorkshire and wrote, over time, the series of reflections now known as Religio Medici. As a self-portrait of a mind and soul and a prominent landmark in the history of ideas, Religio Medici proved a document of inexhaustible interest and persisting value; and ever since its first publication in 1642 it has exerted a powerful influence on its readers. This classic edition, first published in 1953, offers a carefully edited version of the 'authorised' edition of 1643, including readings preserved in extant manuscript copies of the work.
-
Autore:
-
Editore:
-
Anno:2009
-
Rilegatura:Paperback / softback
-
Pagine:128 p.
Le schede prodotto sono aggiornate in conformità al Regolamento UE 988/2023. Laddove ci fossero taluni dati non disponibili per ragioni indipendenti da Feltrinelli, vi informiamo che stiamo compiendo ogni ragionevole sforzo per inserirli. Vi invitiamo a controllare periodicamente il sito www.lafeltrinelli.it per eventuali novità e aggiornamenti.
Per le vendite di prodotti da terze parti, ciascun venditore si assume la piena e diretta responsabilità per la commercializzazione del prodotto e per la sua conformità al Regolamento UE 988/2023, nonché alle normative nazionali ed europee vigenti.
Per informazioni sulla sicurezza dei prodotti, contattare productsafety@feltrinelli.it