Scenarios: Aguirre, the Wrath of God; Every Man for Himself and God Against All; Land of Silence and Darkness; Fitzcarraldo - Werner Herzog - cover
Scenarios: Aguirre, the Wrath of God; Every Man for Himself and God Against All; Land of Silence and Darkness; Fitzcarraldo - Werner Herzog - cover
Dati e Statistiche
Salvato in 1 lista dei desideri
Scenarios: Aguirre, the Wrath of God; Every Man for Himself and God Against All; Land of Silence and Darkness; Fitzcarraldo
Disponibilità in 5 giorni lavorativi
21,24 €
21,24 €
Disp. in 5 gg lavorativi

Descrizione


I do not follow ideas, I stumble into stories or into people; and I know that this is so big, I have to make a film. Very often, films come like uninvited guests, like burglars in the middle of the night. They are in your kitchen; something is stirring, you wake up at 3 a.m. and all of a sudden they come wildly swinging at you. When I write a screenplay, I write it as if I have the whole film in front of my eyes. Then it is very easy for me, and I can write very, very fast. It is almost like copying. But of course sometimes I push myself; I read myself into a frenzy of poetry, reading Chinese poets of the eighth and ninth century, reading old Icelandic poetry, reading some of the finest German poets like HÖlderlin. All of this has absolutely nothing to do with the idea of my film, but I work myself up into this kind of frenzy of high-caliber language and concepts and beauty. And then sometimes I push myself by playing music, for example, a piano concerto by Beethoven, and I play it and write furiously. But none of this is an answer to the question of how you focus on a single idea for a film. And then, during shooting, you have to depart from it sometimes, while keeping it alive in its essence.  -Werner Herzog, on filmmaking Werner Herzog doesn’t write traditional screenplays. He writes fever dreams brimming with madness, greed, humor, and dark isolation that can shift dramatically during production-and have materialized into extraordinary masterpieces unlike anything in film today. Harnessing his vision and transcendent reality, these four pieces of long-form prose earmark a renowned filmmaker at the dawn of his career.

Dettagli

368 p.
Testo in English
210 x 137 mm
9781517903909

Conosci l'autore

Foto di Werner Herzog

Werner Herzog

1942, Monaco di Baviera

Nome d'arte di Werner Stipetic, regista tedesco. Studia storia, teatro e letteratura all'Università di Monaco ma non porta a termine i corsi per dedicarsi al cinema. Per finanziare i suoi progetti fonda una casa di produzione che però fallisce immediatamente, costringendolo a lavorare in una fabbrica metallurgica per potere sostenere economicamente sé stesso e i suoi interessi artistici. Il suo primo film, Lebenszeichen (Segni di vita, 1968), storia di un soldato tedesco che durante la seconda guerra mondiale impazzisce in un'isola greca e intraprende una lotta con la natura, lascia intravedere le basi di una poetica assolutamente originale, fondata sulla ricerca di immagini «non ancora viste», su una grande sensibilità visiva verso il paesaggio e sulla...

Informazioni e Contatti sulla Sicurezza dei Prodotti

Le schede prodotto sono aggiornate in conformità al Regolamento UE 988/2023. Laddove ci fossero taluni dati non disponibili per ragioni indipendenti da Feltrinelli, vi informiamo che stiamo compiendo ogni ragionevole sforzo per inserirli. Vi invitiamo a controllare periodicamente il sito www.lafeltrinelli.it per eventuali novità e aggiornamenti.
Per le vendite di prodotti da terze parti, ciascun venditore si assume la piena e diretta responsabilità per la commercializzazione del prodotto e per la sua conformità al Regolamento UE 988/2023, nonché alle normative nazionali ed europee vigenti.

Per informazioni sulla sicurezza dei prodotti, contattare productsafety@feltrinelli.it