Uniting Europe through Football: The Interplay between Fandom, Identity and Social Cohesion
Prezzo minimo ultimi 30 giorni: 170,35 €
The book explores how football fandom as a leisure and lifeworld activity can contribute to strengthening identification with and social cohesion in Europe. Based on the three-year research project “FANZinE” (Football as the basis for social cohesion in Europe), financed by the German Federal Ministry of Education and Research (BMBF), the book allows readers to understand the intersection and causal interaction between football fandom, European identities, and social cohesion in Europe, using four European countries Germany, Norway, Poland, and Spain. This book is aimed at those engaged in football and broader sport research, European Studies, as well as identity and social cohesion research. It will also be of interest to advanced students in the fields of Political Science, International Relations, European Studies, Sports Studies, and Sociology.
-
Autore:
-
Editore:
-
Collana:Football Research in an Enlarged Europe
-
Anno:2025
-
Rilegatura:Hardback
Le schede prodotto sono aggiornate in conformità al Regolamento UE 988/2023. Laddove ci fossero taluni dati non disponibili per ragioni indipendenti da Feltrinelli, vi informiamo che stiamo compiendo ogni ragionevole sforzo per inserirli. Vi invitiamo a controllare periodicamente il sito www.lafeltrinelli.it per eventuali novità e aggiornamenti.
Per le vendite di prodotti da terze parti, ciascun venditore si assume la piena e diretta responsabilità per la commercializzazione del prodotto e per la sua conformità al Regolamento UE 988/2023, nonché alle normative nazionali ed europee vigenti.
Per informazioni sulla sicurezza dei prodotti, contattare productsafety@feltrinelli.it