Unlocking the Customer Value Chain

Unlocking the Customer Value Chain (versione in eBook)

How Decoupling Drives Consumer Disruption

di Thales S. Teixeira, Greg Piechota

 
Questo formato è la versione digitale in ebook.
Puoi leggere gli Ebook sul tuo eReader Kobo (o su altri dispositivi di lettura elettronici)

17,88

€ 22,24
IN USCITA IL 19 FEBBRAIO 2019
Prenota

Descrizione

Based on six years of research, Harvard Business School professor Thales Teixeira shows how and why industries are disrupted, and what established companies can do to respond--as well as what potential startups must master if they hope to gain a competitive edge. As it turns out, there is a pattern to disruption in an industry, whether the disruptor is Uber, Airbnb, or a dozen other startups that have shaken up incumbents and threatened the status quo. For disruptors to pose a threat to an industry, they have to successfully break the link in choosing, purchasing, or consuming a product or service. Upstarts, Teixeira shows, do not attempt to compete with or overtake a reigning incumbent company entirely. Instead, they work to peel away a portion of the consumer decision-making process, the way Birchbox offered women a new way to sample new beauty products from a variety of cosmetics and fragrance companies, without having to go to the Revlon or Estee Lauder store. Zipcar doesn't attempt to compete head to head with GM but rather to offer people who need transportation an alternative way to get around, without owning a car themselves, or being responsible for fuel, maintenance, or insurance. In a penetrating narrative filled with case studies and stories, Teixeira shows us how startups successfully disrupt industries--and what industry leaders must do to avoid being disrupted and protect their domain.

Acquista Unlocking the Customer Value Chain in Epub: dopo aver letto l’ebook Unlocking the Customer Value Chain di Thales S. Teixeira, Greg Piechota ti invitiamo a lasciarci una Recensione qui sotto: sarà utile agli utenti che non abbiano ancora letto questo libro e che vogliano avere delle opinioni altrui. L’opinione su di un libro è molto soggettiva e per questo leggere eventuali recensioni negative non ci dovrà frenare dall’acquisto, anzi dovrà spingerci ad acquistare il libro in fretta per poter dire la nostra ed eventualmente smentire quanto commentato da altri, contribuendo ad arricchire più possibile i commenti e dare sempre più spunti di confronto al pubblico online.

Recensioni

Nessuna Recensione presente. Vuoi essere il primo a inserirne una?
Recensioni con x Stelle
Trama
 
Stile scrittura
 
Aspetto estetico
 
Rapporto qualità / prezzo
 
Valutazione complessiva
 

Dettagli

Puoi leggere questo ebook con:




    APP18 - Bonus cultura da 500€


    I Nostri Partner


    Cardif
     
    Dogalize
     
    Dogalize
     
    Dogalize

    Top Thales S. Teixeira

    Visualizza tutti i prodotti